Říše Temnot: Tajemství upírů ~ recenze

31. července 2013 v 11:50 | Ame
Autor: Lisa Jane Smith
Poprvé vydáno roku: 1996

DĚJ
Poppy je normální dívka, které právě začaly prázdniny. Plánuje si je užít, ale hned první prázdninový den zkolabuje. V nemocnici se zjistí, že má Poppy rakovinu slinivky a zbývá jí posledních pár týdnů života.
Mezitím se její tajemný přítel James snaží najít způsob, jak ji zachránit, ale neúspěšně. Jako poslední a pravděpodobně jedinou možností se jeví odhalit Popy pravdu o své identitě...

MÉ POCITY...
Prvních cca čtyřicet stran jsem četla a velice se mi kniha líbila. Obzvlášť mě zaujala myšlenka umírající dívky. Dokonce jsem se i rozhodla nevšímat si toho oblíbeného klišé, že naprosto průměrná, průměrně hezká a průměrně chytrá dívka má za kamaráda naprosto dokonalého, bohatého a hlavně sexy kluka, který je čistě náhodou upír. Bohužel (jak je starým zlým zvykem L.J. Smith) tak příběh pomalu upadá. Vlastně upadá dost rychle.
Proč mi tenhle obrázek připomíná obálku stmívání?

Na začátku se mi líbilo vykreslování Poppyiných pocitů, celkově mě zaujalo, jak se staví k tomu, že brzy zemře. Ale po té, co se ji James rozhodl přeměnit v upíra (ne, tohle opravdu není spoiler. To, že bude přeměněna v upíra, čeká každý, kdo si přečte první dvě stránky a má v hlavě víc než seno) začíná být celý děj pomalu pohřbíván. Něco jako zápletka okolo Poppyiny přeměny mi připadala ubohá a pramenila jen z její natvrdlosti. Po té, co se toto vyřešilo a nastoupila na scénu dost nepřirozeně a násilně další zápletka, tak jsem se do čtení už jen výhradně nutila. Hrozba opravdového nebezpečí pro Poppy, mi přišla jako vystřižená ze Stmívání, akorát ještě horší (ano, něco může být horší než Stmívání). Tento v pořadí druhý pokus o zápletku byl ještě tragičtější než ten první.

Konec je jedno velké vyjebání se čtenářem, které nám vlastně řekne, že celý předchozí děj a obě zápletky byly naprosto o ničem, a stačilo nám přečíst si prvních dvacet stran na začátku a pak poslední stránku, abychom znali celý děj knihy.
Tajemství upírů pro mě byla spíš jen ztrátou času, když nepočítám pár světlých okamžiků. Bohužel, umělých scén, klišé, kýče a typického L. J. Smithovského dramatu, které mi lezlo krkem, bylo daleko víc.

HODNOCENÍ
Odpad, nejlépe použitelný na zatopení v krbu.
(tedy pokud neholdujete bezduchému čtení a naivním postavám, které jsou až neskutečně stereotypní)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Iharo S. K. (Duo Kokoro) Iharo S. K. (Duo Kokoro) | E-mail | Web | 31. července 2013 v 12:00 | Reagovat

no já ti nevím.. Ten děj zněl zajímavě, jenže poslední dobou už upadá můj zájem o knihy,  kde se vyskytne průměrná dívka a strašně sexy upír... Ah ano, chudinka Poppy.. Hele, mě babička taky umřela na rakovinu, mám pocit že slinivky, nejsem si jistá, zapůsobila tam i její cukrovka.. A já, stejně jako bratr bychom se sice nejspíš po zjištění že jsme takhle neocní na chvilku zhroutili.. Ale nehledali bychom příčiny v identitách.. Když má člověk jen pár týdnů a ví, kdy si má napsat parte, tak by měl pořádně žít.. však jsme to mohli vidět v českém filmu Ženy v Pokušení

2 Alex Ayano Kowai Alex Ayano Kowai | Web | 31. července 2013 v 14:21 | Reagovat

Fúúúha :D Tak to muselo byť hrozné :D asi tak ako keď ja som sa nútila čítať 50 shades of grey :D :D ....No, vážne mi to pripomína Súmrak (tá obalka a neskôr aj dej :D) a bolo to prvé čo som si všimla :D ale mám pocit že toto je staršie, či? :D :D mno, aspoň tu nie je Bella ktorá nechala oči na disco guly Edwardovi a celé čo v knihe robí je umiera, pozerá, umiera a opisuje krásu 100 ročného chlapa :D ktorý je možno dokonca aj pedofil, ale POZOR na to VYZERÁ na 17!! :D .....no áno, typické klišé s priateľom je väčšinou všade -_-" vážne ľudia :D viem že knihy sú o snívaní ale trocha reality nezaškodí :D ...no nič, môžem povedať že túto knihu si nikdy neprečítam kedže neholdujem upírom (kto vie od kedy, asi Twilight?! :D) a podľa tvojej recenzie je použiteľná ako toaletný papier :D ...Radšej by som si prečítala Draculu :DDD

3 Momo-chan Momo-chan | Web | 31. července 2013 v 20:53 | Reagovat

Ďakujem, uvažovala som o kúpe a už neuvažujem :D zaujímalo ma čo je to zač a čo som počula ohlas tak je to vraj dobré, ale to sviňuchy tvrdili aj o iných knihách... budem veriť tebe :) ale i tak to tršililinku zaujalo... možno keby som ju našla v silnej zľave za jedno euro :D Kto vie? :D

4 Masuke Masuke | 1. srpna 2013 v 10:29 | Reagovat

Zajímavé, neslyšela jsem o tom :-)

5 Mitsuki-chan Mitsuki-chan | Web | 1. srpna 2013 v 19:19 | Reagovat

Jo knížky od L.J.Smith mě taky vždycky bavili jen k začátku a pak už vůbec. Myslela jsem si, že je to mnou, ale zřejmě nebude... :D Jsem ráda, že jsem ani nezauvažovala o tom, že bych si tuhle knížku přečetla nebo dokonce koupila, když čtu tvojí recenzi. :D